Join the Club Fashionista Newsletter and Giveaways

Join the Club Fashionista Newsletter and Giveaways.

* indicates required
Close

How to Travel In Style

By Amra B. 

Since I travel a lot, I have become somewhat of a travel professional: I can walk the airports of many major cities almost blindfolded, I can tell you which cities have the best airport shops, I know which airport spa centers do the best mani/pedis, and I am so skilled in picking the fastest passport lines and minimizing the time I stand in lines. 


Desde que viajo mucho, me he convertido en algo así como en una profesional en viajes: Puedo recorrer los aeropuertos de muchas ciudades importantes casi con los ojos vendados, os puedo decir que ciudades tienen las mejores tiendas en sus aeropuertos, y cuales tienen los mejores centros de belleza o spa e incluso donde hacen la mejor manicura y pedicura. Y soy una experta en

minimizar el tiempo durante las colas.


I am also very proficient in packing my carry on so that I have exactly what I need while on board of an airplane. Here is a list of what is in my travel bag for this winter:


También soy muy experta en preparar mi equipaje de modo que tenga exactamente lo que necesito mientras esté a bordo del avión. Aquí os dejo una lista de lo que tengo en mi bolsa de viaje para este invierno:





- Travel beauty bag: I carry only my essentials when I travel so that I may freshen up my makeup during/after a long flight. In my travel bag I currently have makeup remover towelettes, moisturizer, concelear, bronzer, lip-gloss, and mascara.

- Chamomile tea and Green tea bags: traveling for a long period of time can make me dehydrated and can make my skin look dull. My trick is to drink Chamomile tea right after takeoff to calm my nerves and help me fall asleep. I drink Green tea before landing to wakeup and get my dose of antioxidants. 

-Neck Pillow Set: When traveling, neck pillow, sleep mask, and earplugs are a MUST! They make even the nosiest airplanes feel just a little bit like a spa. I also spray lavender mist on my neck pillow and sleep mask right before I leave for the airport. Lavender scent makes me relax and fall asleep while on the airplane. 

-Favorite book and a magazine: Watching a movie, working, or studying while on airplane is OK for some people, but I like to use the time I spend on the airplane to relax and catch up on my sleep, favorite literature, and get my daily doze of fashion. I usually bring one book I am currently reading and a magazine.  Reading relaxes me, helps me fall asleep, and so I arrive fresh and rested to my final destination!

Bon Voyage Fashionistas! Hope your travels this winter are absolutely fabulous! 

- Neceser con productos de belleza: sólo llevo mis imprescindibles cuando viajo para que pueda retocar el maquillaje durante o después de un largo vuelo. Tengo toallitas desmaquilladoras,crema hidratante, corrector, bronceador, brillo de labios, y rimel.

- Manzanilla y té verde:  Un largo viaje puede hacer que me deshidrate y puede hacer que la piel luzca apagada. Mi truco es beber manzanilla justo después del despegue para calmar mis nervios y me ayude a conciliar el sueño. Puedo tomar té verde antes de aterrizar y del despegue y conseguir mi dosis de antioxidantes.

-Neck Pillow Set: Almohadilla para el cuello, máscara para dormir, tapones para los oídos y es necesario que los llevéis! Hacen que incluso los aviones más ruidosos parezcan como un spa. El aroma de lavanda que me hace relajarme y conciliar el sueño, mientras que estoy dentro del avión.

-Libro favorito y una revista: Algunas personas estudian,trabajan,ven películas durante sus viajes a mi me gusta usar el tiempo que paso en el avión para relajarme y recuperar mis horas de  sueño, aparte de mi libro del momento o ponerme al día con las revistas. La lectura me relaja, me ayuda a conciliar el sueño, así que llego fresca y descansada a mi destino final!


Bon Voyage Fashionistas! Espero que tus viajes este invierno sean absolutamente fabulosos!


Zbog mojih cestih putovanja, ja sam postala skoro profesionalni putnik: mogu da setam po velikim svijetskim aerodromima skoro zavezanih ociju,  mogu vam reci koji aerodromi imaju najbolje prodavnice, mogu preporuciti naj bolje manikure i pedikuru u razlicitim spa centrima na aerodromima, i jako sam spretna da izaberem najbrzu liniju za pasosouku kontrolu i tako smanjim vrijeme koje provodim stajajuci u liniji. 

Takodjer sam iskusna sa pakovanjem svojih “carry-on” torbi tako da imam tacno sta mi je potrebno za vrijeme leta. Ispod je lista sta se trenutno nalazi u mojoj putnickoj torbici za ovu zimu:
-Putnicki neseser: Ja nosim samo osnovne stvari u mome neseseru dok letim da bih mogla popraviti moju sminku za vrijeme/poslije dugog leta. U mome neseseru ja trenutno imam vlazne maramice za skidanje sminke, kremu za lice, korektor, bronzer, sjaj za usne i maskaru. 

-Kesice sa cajom od Kamilice i Zelenim cajom: dugi letovi mogu da me dehiriraju i naprave moju kozu umornom. Moj trik je da pijem caj od Kamilice odmah poslije uzlijetanja i smirim tako zivce i zaspem lakse. Takodjer, ja pijem Zeleni caj odmah prije slijetanja da se razbudim i dobijem denvnu dozu antioxidanata. 

- Jastuk za kicmu set: Kad putujem, jastuk za kicmu, maska za spavanje, i cepici za usi su moja SPAS! Oni pomognu sa cak najbucnijim avionima. Ja poprskam lavandu po jastuku za kicmu i maski za spavanje odmah prije nego sto krenem prema aerodromu. Miris lavande me opusti i ja pomogne mi da zaspim dok sam na avionu. 

-Najdraze knjiga i magazin: Gledanje filmova, posao, ili ucenje dok na avionu je OK za neke ljude, ali ja licno volim da iskoristim ovo vrijeme da se opustim , naspavam, procitam svoju najdrazu knjigu,  i prelistam najdrazi magazin. Ja nosim sa sobom na putovanje knjigu koju trenutno citam i jedan magazin. Citanje me opusta, pomazi mi da zaspim, tako da doputujem svijeza i odmorna u svoju posljednu destinaciju.

Bon Voyage Fashioniste! Nadam se da su vasa putovanja ove zime apsoluno prekrasna! 




No comments:

ShareThis

09 10