Join the Club Fashionista Newsletter and Giveaways

Join the Club Fashionista Newsletter and Giveaways.

* indicates required
Close

Glamorous Navy Blue Makeup Ideas


By Amra B. 

I change my makeup depending on my mood. For this makeup look, I picked a blue eye shadow and added fake lashes for the dramatic effect. I kept my lips natural and also added a touch of pink blush to my cheeks. I think that blue shadow also complements denim really well. I don’t have a particular pick for the blue shadow I really like, but I will include some shades below that I think work really well in winter. Also, you will find a video tutorial by beautiful Tanya Burr on how to do glam navy blue eye look. Enjoy fashionistas!


In Spanish:

Cambio  mi maquillaje dependiendo de mi estado de ánimo. Para este look , escogí una sombra de ojos azul y para un efecto mayor añadí mis pestañas postizas. Mis labios estaban  naturales pero añadí un toque de color en las  mejillas. Creo que esa sombra azul  complementa muy bien el denim. Yo no tengo una elección especial para las sombras azules, pero voy a incluir algunos matices a continuación que creo que quedan muy bien en invierno. Aparte, os dejo un video tutorial de la hermosa Burr Tanya sobre cómo poner glamour con esta sombrea color azul marino. Fashionistas,disfrutar!


Me with a light blue eyeshadow

In Bosnian/Croatian/Serbian: 

Ja volim da mjenjam svoju sminku zavisno o svom raspolozenju.  Za ovaj makeup look, izabrala sam plavu sjenku i dodala umjetne trepavice za vise dramatican izgled. Ostavila sam usne dosta prirodne sa samo olovkom boje usana i dodala malo ruzicastog rumenila. Mislim takodjer da plava sjenka se odlicno slaze sa teksas platnom (denim-om). Ja generalno volim razne nijanse plavih, ali za ovaj post cu staviti neke od mojih omiljenih boja i one koje su odlicne za zimu. Isto, ispod je video tutorial prelijepe Tanye Burr gdje mozete vidjeti kako da napravite glam look sa plavom sijenom. Uzivajte Fashioniste! 

Me (as a brunette) with a deep blue and purple eyeshadow




Blue eyeshadow works well on green eyes

Blue eyeshadow with a blue eyeliner 



Blue Eyeshadow by NARS

Blue Eyeshadow by Sephora

Blue Eyeshadow by Dior

No comments:

ShareThis

09 10